Als een debiteur in een incassozaak niet reageert op onze schriftelijke aanmaningen proberen wij op diverse manieren contact te krijgen met deze persoon: uiteraard door te bellen, een huisbezoek af te leggen en door de debiteur via social media te benaderen.
Dit laatste uiteraard zonder dat anderen dit kunnen zien i.v.m. de privacy van de debiteur. In een bepaald dossier hadden wij alles geprobeerd en als laatste middel een privébericht via Facebook gestuurd. Ook hierop ontvingen wij geen reactie. Vervolgens hebben wij toch nog een keer met een ander telefoonnummer gebeld en nu werd er opgenomen door de man van debiteur, die ook werkzaam is in het bedrijf van zijn vrouw. Door rustig met hem in gesprek te gaan en hem op het hart te drukken dat dagvaarden zonde van de bijkomende, hoge kosten is, hebben wij betalingsafspraken kunnen maken. De vraag is uiteraard of dit zal worden nagekomen. Zo niet, dan kan er altijd nog worden gedagvaard.
Tijdens het telefoongesprek zei zijn vrouw (debiteur) op de achtergrond tegen haar man: 'Ik heb ook nog van hen een Facebook-berichtje ontvangen. Hier ben ik niet van gediend!' Waarop wij aan haar man uitlegden dat wij er alles aan doen om met een debiteur in gesprek te komen en dit er dus ook bij hoort als zijn vrouw nergens op reageert. Hij begreep ons volledig.
We hopen dat ze een fijne dag hebben zonder ruzie.
Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met KLANT incasso & debiteurenbeheer.