Tip voor een goed debiteurenbeheer: Nieuwe klanten checken

Het is belangrijk voor een ondernemer om zoveel mogelijk te voorkomen dat je in zee gaat met een slecht-betalende nieuwe klant. Check daarom vooraf de kredietwaardigheid en betaalmoraal van mogelijke klanten.

Gebondenheid werkgever aan een contract?

Vorige week hebben we een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter in Amsterdam winnend afgesloten voor een opdrachtgever.

Social media inzetten bij het incasseren van vorderingen

Als een debiteur in een incassozaak niet reageert op onze schriftelijke aanmaningen proberen wij op diverse manieren contact te krijgen met deze persoon: uiteraard door te bellen, een huisbezoek af te leggen en door de debiteur via social media te benaderen.

Uitspraak Hoge Raad van 25-11-2016 inzake 14 dagen-brief

Door een uitspraak van de Hoge Raad (van 25-11-2016), die heeft beslist dat een debiteur daadwerkelijk 14 dagen de tijd moet hebben om een vordering te betalen, ziet de 14 dagen-brief (die ook gemaild kan worden) er tekstueel als volgt uit:

Hoe voorkom ik dat een vordering verjaart?

Als hoofdregel geldt in Nederland een verjaringstermijn van 20 jaar. Hierop kent de wet een aantal uitzonderingen. Voor zakelijke klanten is de verjaringstermijn in beginsel 5 jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden.

Contactgegevens

KLANT incasso & debiteurenbeheer

    Postbus 9017
       3301 AA Dordrecht

      078-8432241

    info@klantincasso.nl

    KvK-nr 65030885
    BTW-id: NL002025702B02

    www.klantincasso.nl

Social media

 

logo facebook

twitter logo

logo linkedin